Slider

Kooste vuoden 2016 kädentöistä

perjantai 30. joulukuuta 2016




(Käsityö)vuosi 2016 alkaa olla lopuillaan. On aika suorittaa katsaus menneeseen vuoteen käsitöiden osalta :)

Alkuvuodesta tartuin puikkoihin todella pitkästä aikaa. Neulominen ei ole koskaan ollut lähellä sydäntäni, ennen kuin nyt olen todella hurahtanut siihen. Villasukan olin neulonut viimeksi yläkoulussa 8. luokalla ja silloinkin puolet sukasta oli opettajan tekemää. Olin aina kuunnellut keskusteluita siitä, "miten vaikeaa kantapään tekeminen on". Nyt kun olen muutamat sukat neulonut (ja purkanut ;P) huomaan, että ei siinä kantapäässä mitään ihmeellistä ole. Ohjeiden soveltajaksi minusta ei kuitenkaan ole - jo pelkästään villasukkien neulominen jossain muussa koossa kuin omassani (37) tuottaa hivenen harmaita hiuksia..

Villasukkia neuloessani oma temperamenttini on joutunut koetukselle - omaan hyvin voimakkaan temperamentin ja räiskyn ja poksun vähän väliä, mutta käsitöiden kanssa se ei auta - työ ei valmistu yhtään nopeammin tai helpommin. Voimakkaan temperamentin ja periksiantamattomuuden kombo on ajoittain hyvin sietämätön, hermo menee, mutta periksi ei todellakaan anneta :D

Vuoden aikana olen myös oppinut, että harjoitus tekee oikeasti mestarin. Muutamat sukat neuloneena, olen huomannut, miten ohjetta ei tarvitse enää tuijottaa jokaisen rivin jälkeen ja käsialakin on alkanut tasoittua. Olen jopa uskaltanut vähän ajatella ja pohtia lankadominanssiakin.




Vuoden katsotuin postaus on ollut Norsu vaunulelu. Itse asiassa norsut ovat saaneet seuraa, sillä olen virkannut lisää norsuja sukulaislapselle, mutta niiden esittely menee ensi vuoden puolelle :)

Koko blogihistoriani katsotuimmat postaukset ovat:

1. Virkattu avainnauha
2. Norsu vaunulelu
3. Virkattuja hedelmiä ja vihanneksia
4. Peppi Pitkätossun sukat
5. Virkatut jäätelöt




















Kuluneen vuoden aikana kirjoitin postauksia vähemmän verrattuna edelliseen (2015) vuoteen. Sain kuitenkin lisää lukijoita sekä blogiani on katsottu jo lähes 20 000 kertaa! Olen pyrkinyt kirjoittamaan blogia silloin kun se on parhaalta tuntunut ja yrittänyt välttää väkisin vääntämistä :) Keväällä minulla olikin pidempi tauko käsitöissä, jolloin hetkellisesti kadotin inspiraationi. Onneksi inspis on vuoden puolivälin jälkeen tullut takaisin eikä loppua näy ;) Kesän jälkeen hankin uuden kamerarungon, joka näkyy kyllä ottamissani valokuvissa selvästi :)

Toivottavasti vuosi 2017 tuo tullessaan uusia virkkaamis-, askartelu- ja neulomisideoita, blogissani vierailisi lisää ihmisiä ja bloggaustahti pysyisi yhtä tiheänä tai jopa vähän tihenisi ;) 



















Käsitöiden täyteistä vuotta 2017!:)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan